Uczniowie oddziałów przedszkolnych oraz klas młodszych po raz kolejny już przyłączyli się do kampanii promującej zdrowe odżywianie. Wnikliwie zapoznali się z 12 zasadami zdrowego odżywania według Instytutu Matki i Dziecka:

  1. Do szkoły wychodź po śniadaniu i ze śniadaniem.
  2. Mleko, jogurty i sery to podpora mocnych kości.
  3. Zawsze myj ręce przed posiłkiem.
  4. Pięć posiłków w ciągu dnia jest na piątkę.
  5. Jedz o stałych porach i nie spiesz się.
  6. Mięso, jaja czy ryby – możesz wybierać.
  7. Pamiętaj o kaszach, jedz chleb, nie bułeczki.
  8. Dzień bez pięciu porcji świeżych warzyw, owoców i soku to dzień stracony.
  9. Posiłek obiadowy to zapas siły na aktywne popołudnie.
  10.  Kolację zjadaj wieczorem, nie tuż przed snem.
  11.  Dobrą wodą gaś pragnienie.
  12.  Ruch bez ograniczeń, słodycze z umiarem.

Po oglądnięciu filmu P. Brodnickiego „Zachowaj równowagę” wykonali Piramidę Żywienia oraz perfekcyjnie rozwiązali zagadki o jedzeniu. Zaopatrzeni w fartuchy, noże i artykuły spożywcze przystąpili do wykonywania zdrowych: kanapek, sałatek oraz soków.  Zapach ziół, przypraw, a także aromatycznych warzyw i owoców unosił się w całej szkole. Po wspólnym śniadaniu brzuszki napełniły się. Uczniowie nabrali sił do dalszej nauki i zabawy.

Galeria zdjęć