Stres jest nieodzowną częścią naszego życia, więc nie próbuj go unikać za wszelką cenę, a staraj się sobie z nim radzić. Każdy człowiek go doświadcza, więc najważniejsze to poznać sposoby i techniki radzenia sobie z nim!

Oto kilka propozycji ćwiczeń dla każdego!

Ćwiczenia relaksacyjne dla dzieci:

  • „budzący się kwiatek” – pozycja skulona; na hasło „świeci słońce” – powolne wstawanie do pozycji pionowej, lekki skłon w tył z jednoczesnym wymachem rąk; na hasło „susza” – powrót do pozycji skulonej;
  • „aniołki” – siad skrzyżny, ręce luźno; wdech – ręce bokiem do góry; wydech – ręce bokiem w dół;
  • ćwiczenia relaksacyjne z dźwiękiem; leżenie na plecach, nasłuchiwanie konkretnych dźwięków w muzyce; taniec i zabawy muzyczne, np. klaskanie lub tupanie do taktu muzyki;
  • wizualizacja relaksacyjna; wygodna pozycja, zamknięte oczy, wizualizacja w myślach opowiadania czytanego przez dorosłego;
  • gry zespołowe, np. dwa ognie, gąski do domu.

 

Poniżej znajdziecie kilka przydatnych linków z propozycjami  i sposobów relaksacji:

 

Uważność i spokój żabki - CD ćwiczenie "Mała żabka"

Uważność i spokój żabki - CD ćwiczenie "Śpij dobrze"

Bezpieczne miejsce. Ćwiczenie uważności dla dzieci 5-10 lat

Joga dla dzieci - jogowa opowieść ruchowa "Wyprawa w kosmos"

 

Ćwiczenia relaksacyjne dla młodzieży i dorosłych:

  • ćwiczenia aerobowe: jogging, aerobic, zumba, taniec, spacery, marszobiegi, piesze wycieczki, rower;
  • ćwiczenia oddechowe i rozciągające, strząsanie napięcia;
  • pilates, tai chi, joga;
  • sztuki walki, np. judo, kickboxing;
  • gry zespołowe, np. siatkówka, koszykówka, badminton;
  • wizualizacja
  • śmiech
  • słuchanie muzyki
  • spacer (z psem).

Poniżej kilka ciekawych propozycji relaksacji:

Moc góry. Ćwiczenie uważności dla nastolatków

Relaksacja na Sen i na Stres

 

 

 

 

Źródło:

Strona: myślę pozytywnie.pl - Radzenie sobie ze stresem szkolnym i egzaminacyjnym. Techniki dla dzieci i młodzieży

Strona: hellozdrowie.pl