Deklaracja Dostępności

Szkoła Podstawowa im. Obrońców Westerplatte w Koźmicach Wielkich zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.spkozmice.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Niektóre zdjęcia nie posiadają prawidłowego opisu lub nie posiadają go wcale.
  • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
  • Treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
  • Niektóre materiały audio lub wideo nie posiadają swojej alternatywy np. audiodeskrypcji.

Nadmierne koszty:

Brak informacji o nadmiernych kosztach.

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.


Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Danuta Kaperek — mejlowo spkozmice@op.pl lub telefonicznie +48 12 250 14 75.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Danuta Kaperek pod adresem spkozmice@op.pl lub w siedzibie jednostki: Koźmice Wielkie 1 32-020 Wieliczka.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

Szkoła mieści się w dwóch budynkach bezpośrednio do siebie przylegających. W budynku głównym (w którym mieści się sekretariat Szkoły) są podwójne drzwi dwuskrzydłowe otwierane ręcznie do holu głównego – wejście przez jedno skrzydło (istnieje możliwość otwarcia drugiego). Drzwi nie są oznaczone kontrastowo. Na parterze budynku znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie wejść do budynków:

Przy wejściu do budynku (w którym mieści się sekretariat Szkoły) brak oznaczeń kontrastowych oraz fakturowych (FON). Wejście do budynku nie jest zasygnalizowane pasami ostrzegawczymi oraz brak tyflografiki (dotykowej mapy budynku i ogólnego planu budynku). Wejścia do obu budynków są przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich poprzez zaopatrzenie w podjazd.

Dostosowanie korytarzy:

Ciągi komunikacyjne w obu budynkach Szkoły mają odpowiednią szerokość. Nie posiadają punktów orientacyjnych. Korytarze w budynku gdzie nie ma sekretariatu posiadają stopnie.

Dostosowanie schodów:

Korytarze w budynku głównym (w którym mieści się sekretariat Szkoły) są szerokie ale nie posiadają udogodnień dla osób z niepełnosprawnością, natomiast schody wewnętrzne wyposażone są w poręcze, na których brak jest oznaczeń pięter w alfabecie Braille'a. Brak oznaczeń fakturowych i kontrastowych na początku i końcu biegu schodów. Schody w drugim budynku wyposażone są w poręcze, na których brak jest oznaczeń pięter w alfabecie Braille'a. Brak oznaczeń fakturowych i kontrastowych na początku i końcu biegu schodów.

Dostosowanie wind:

Budynki nie posiadają wind.

Dostępność pochylni:

W budynkach nie występują pochylnie.

Dostępność platform:

Budynki nie posiadają platform.

Dostępność tyflomap:

Budynki nie są wyposażone w tyflomapy.

Dostosowanie parkingów:

Obok budynków Szkoły jest parking ogólnodostępny, na terenie należącym do Gminy Wieliczka – Szkoła nie posiada własnego parkingu, ale przed budynkiem znajduje się plac z nawierzchnią utwardzoną, równą i gładką, gdzie wyznaczono miejsce dla osób z niepełnosprawnością.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Istnieje możliwość obsługi osób z psem asystującym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta. Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta. Budynki nie posiadają głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność tłumacza języka migowego:

Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.

Dostępność informacji głosowych:

Budynki nie posiadają głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych:

Budynki nie posiadają pętli indukcyjnych.